Maroko 2000

4.4.2000

Ráno jsme se nabalili do všeho co máme neboť je pěkná kosa.Blížíme se k Atlasu a jeho bílá barva nevěstí nic dobrého.Stoupáme do výšky přes 3000m/nm a sněhový poprašek se mění v souvislou vrstvu sněhu a ledu.Cestou míjíme nespočet bouraček a s nohama na zemi zdoláváme asi 20km nejtěžší úsek.Řidiči náklaďáků na nás gestikulují abychom nejezdili dál.Zvládli jsme to se dvěma pády Ivana a Típa.Zimu máme za nehty na rukou i nohou.Tak tohle je "AFRIKA". V Marakéši je teploučko a my měníme peníze a hledáme spaní.Nakonec dojíždíme ke Cascades Ozroud a spíme v ratejně za 20dir. Já mám pořád horečku a sračku,nic nejím ani nepiju a je mi pěkně blbě.

5.4.2000

Noc byla z mé strany více méně o návštěvách špinyvých záchodů a praní prádla při neůspěšné misi. Ráno je krásné a tak pěšky razíme na prohlídku kaskád,všem nám to prospělo a scenérie byly úchvatné.Okolo 10té sedláme a razíme na Cassablanku.Sjíždíme z hor a fotíme nádhernou krajinu.Asi po 50km najíždíme na pěknou silnici a pádíme jak o závod,aby mé smůly nebylo dost musím dělat zadní gumu.Kluci toho využívají ke svačince.Oprava je za 20min hotová. V Cassablance se předjíždí z obou stran a klakson který jsem si nezapojil je nezbytností.Asi hodinu se motáme a nakonec se po pobřeží vydáme hledat kemp.Jsme úspěšní asi po 25km.Vypadá to tu slušně a tak tu asi zůstaneme.

6.4.2000

Vstáváme do slunečného dne a už víme,že tu zůstaneme.Vyrážíme na útesy a prolejzáme všechna zákoutí,která nám odliv odkryl. Poprvé v životě vidíme chobotnice,hvězdice a jinou vodní havěť.Sbíráme škeble a roztodivné kamínky,které se hemží barvami a tvary. Obdivujeme lovce chobotnic,kteří pomocí ohnutého drátu vytahují jednu za druhou a pak je umlátí o kameny aby byly k jídlu. Tady v Mohammedii je krásně sluníčko.Prošmejdili jsme to tu a tady bída určitě není.Večer se u kafe shodnem že tu pobudem.

7.4.2000

Ráno zase na útesy a pak údržba motorek.Odpoledne se půjdu svalit do oceánu.Ten když člověk vidí tak už ho žádné moře nemůže uspokojit.Taky se mi začíná stýskat po holkách doma,jak se asi mají a jak to beze mě zvládají.Určitě jsou v pohodě. Zejtra pojedem po pobřeží na Rabat a někde tam zase zakempujem.Benzín z kanystrů už putuje do nádrží,protože tady je benzínek dost. Obědvali jsme olejovky a sýr s bagetou a cibulí.Sračka začíná ustupovat po Bohoušovo práškách Reasec.Taky už vlastním klíč 12/13, který mi kluci sehnali v autodílně v Cassablance za 20dir.Jinak jsem hodně spokojenej s bundou z Termotexu,která je super jak do zimy tak do horka a vložka je dobrá na spaní.Taky půjčený iglů je lepší než moje malý áčko.Spacák ale za moc nestojí,ale to bych asi chtěl moc při jeho rozměrech.Pragule jede jak z praku a nejeví známky únavy,jen řetěz je jak kšanda,měl jsem dát novej.

8.4.2000

Ráno jedem na Rabat kde tankujem a pod mojím vedením neomylně nacházíme smetiště po kterém už jsme jednou jeli a za ním i cestu na Kenitru. Po pár kilákách i kemp v Mehdia Plage.Personál nás poznal a tak jsme zaplatili bez zbytečných formalit.Vlny byli ještě větší a tak hurá do nich. Všimli jsme si motokrosové tratě a tak tam jedem zakrosit.Písek je pro nás sice nezvyklý povrch,ale závodíme jak o život.Paráda.Zítra pojedem na Tanger a pozítří chceme překročit hranice.

9.4.2000

Ráno balíme a jedeme na Kenitru a dál na Larache.Cestou poprchává a my zjišťujeme že nás v Maroku už nic nedrží a domlouváme se na cestě na Tetouan a dál do Cebty na přechod.Všechny prachy prolejem nádrží aby nás náhodou nenapadlo někomu na hranicích něco platit.Naše představa se naplnila a formality trvají asi hodinu,už jsme i pomahače fakovali. Na trajekt čekáme asi 0.5h,nalodíme se a dáváme španělský kafe.Trajekt odrazil,ale černo nad Evropou věstilo vlny.S plnou pusou bombónů jsme plavbu jako jedni z mála přežili bez návštěvy toalety. V Alceiras ještě natáčíme a čechům,kteří se naloďují s nisanem patrol líčíme své zážitky.K autu jsme dorazili za tmy a jsme rádi že auto je v pohodě.

10.4.2000

Sedláme naposledy motorky a jedeme se mrknout na Gibraltar.Tady je toho dost k vidění z historie a je to nejjižnější cíp Evropy.Na pevnostech si hrajem s opicema.Trávíme prohlídkou celý den.Taky jsme se parádně nacpali.Pak jsme si uvědomili,že nás tam ani nemuseli pustit,jelikož je to anglický,ale pasy jen vočumovali a pak nás odmávli. Večer posedíme u lahvinky a v restauračce dáváme gáblík.Najeli jsme na těch žiletkách 3000km to je na tělesné schránce znát.

11.3.2000

Děláme čaj,motorky máme naložený a tak měníme místo pobytu.Nakonec asi po 650km po pobřeží,jelikož už nemáme prachy na dálnice,se upíchnem v kempu v Benidormu.Tady dojím svojí kreditku,která mi v Maroku nebyla nanic,a paříme na diskárně do rána. Zůstáváme dva dny a pak už jen nudná cesta domů.

A nakonec

Upozorňuji,že tahle expedice byla moje opravdu první opravdová,jelikož předtím jsem jezdil max.do Chorvatska s dopr.vozem. Vybavení jsme měli nedostatečný,jelikož jsme čekali teplo.Taky očkování je asi dobrý mít-my nic.Motorky jsme taky nezvolili nejlíp.Mapy špatný a gps v tu dobu ani náhodou.Taky sestava týmu trochu skřípala. Ale dobrodružství a zážitky nám nikdo nevezme!!!