Madarsko 2007

18.8.2007

Dnes máme dorazit do Piešťan,zhruba 500km.Lenka přijela včera večer ke mně do Plzně a jak slíbila“do osmi jsem tam“, samozřejmě splnila a v deset dorazila.Podle toho nám to začíná-vyrážíme v 10 hod. a samozřejmě jsme se stačili rafnout, aby se líp jelo. Do Piešťan dorážíme ve tři odpoledne.Hotel BALNEA ESPLANADE jsme našli bez problémů.Jen na bráně do lázeňského areálu nás zprvu nechtěj vpustit,dokonce si všímám zákazu vjezdu auto a moto.Po pronesení věty“ale my máme rezervaci“ nám floutek z ochranky zvedl závoru a nevěřícně kroutil hlavou.Je vidět, že bikeři nejsou v pěti hvězdách moc častou návštěvou.Pak už jde vše ráz na ráz.Afrika jde do garáže pod zámek za 170sk.Abych řekl pravdu,nechtělo se mi stroj nechávat venku vedle Arafata a jeho Ferrari,aby mi ho třeba neškrábnul.Převlíkáme se a valíme do bazénu.Voda má krásných 34 stupňů,protože bazén je na vřídle.Po koupeli Lenin prudí ,že má strašný hlad,tak vyrážíme do pizzerie. Dnešní noc nás stojí 800sk i s tím, že jsem znásilnil mini bar.Až na bubáka ve výtahu vše OK

19.8.2007

Ráno vstáváme v osm a hurá na snídani.Narvali jsme se tak,že znovu uléháme.Tahám Peklo z postele,protože se mi nechce jet v největším vedru.Takže odjíždíme v půl jedenáctý a Peklíčko nekomunikuje.Ticho přece léčí! Vydržela ani ne sto kiláků. Razíme na Budapešť.Cestou to chvíli vypadá, že půjdem do dešťovek,ale naštěstí nás to minulo.Ve 14hod.dorážíme do Hotelu Gellert,kde máme rezervaci na dva dny.Platíme 40€ +18€ za hlídaný parkoviště.Po sprše razíme do města. Vyšlápli jsme si na místní pevnost,kde jsou voskové figuríny Hitlerových vojáků za 5€/os.Tím pádem jsme zase splavený. Z vrchu byl nádherný pohled na město a ještě jsme zjistili ,že se konají závody v akrobatickém létání nad Dunajem. Před startem obletěli pevnost v naší úrovni a pak podlétli první most a následoval slalom nad vodní hladinou. Moc pěkná podívaná.Když jsme konečně slezli dolu hledáme hospůdku.Lenin jde do steaku a já do salátu,nechceme experimentovat, protože jídelák je Maďarsky,aby jsme nedopadli jako ve Francii,kdy nám přinesli pro nás ne poživatelné jídlo.Peklíčko ale ukázala prstem o kolonku níž a rázem jsme o 35€ lehčí.To je jak ubytko na dva dny. Vypadá to, že v Hevízu budeme futrovat snídani do kapes, abychom přežili.Proto sedáme v hotelové restauraci na zákusek a kafe.Ještě že tady máme slevu.

20.8.2007

Dnes nás probouzí hluk ze silnice a strašný vedro.Zjišťujeme, že v pokoji nebydlíme sami,z pod parket vylézá spousta mravenců a hledaj něco k snědku.Holt starej hotel.Snídaně je super,dnes jdu do sladkého. Na recepci zjišťujeme, že je dnes velký svátek,tak jdeme ven mezi ty mraky lidí a stánků.Zjistili jsme si v kolik odplouvá loď po Dunaji a zatím se jdeme ještě projít.Během celého dne jsou oslavy doprovázeny nízkými přelety letadel a vrtulníků nad Dunajem ve formacích.Vše je moc pěkné,ale co mě dostává,jsou piloti těch velkých čtyřmotorových letadel.V první chvíli to vypadá že chce ten most taky podletět ,a pak se líně zvedá od hladiny a udělá přelet.No bomba. Po usednutí do lodi zjišťujeme,že část trasy je uzavřena (samozřejmě,že za ty samý peníze),takže neuvidíme ostrov Margareta.I tak jsme viděli dost.Budapešť je moc krásná.Vrátili jsme se do hotelu a mažeme do bazénu.Koupačka,opalovačka, po načerpání sil jdeme do restaurace na jídlo a čekáme jestli bude slibovaný ohňostroj.Chtěl jsem zkontrolovat Afričanku a namáznout řetěz,ale přišla strašná průtrž z bouřkou.Doufám,že to tam přečká bez úhony.Uvidíme ráno.Zítra nás čeká přesun do Hevízu.