Sicílie a Liparské ostrovy 2008

6.9.2008

Včera večer jsem přišel z práce a během hodiny jsem se zabalil i s montáží vylepšené plotny od Luďáka na Topcase, který jsem utrhl na přejezdu pouští v Sýrii. Ráno jsme vstali v 8 hodin a po snídani jsme vyrazili směr Rozvadov. Přemýšleli jsme, jak nejlépe s dopravou. Rozhodli jsme se jet do Genevue a potom 17 hodin trajektem přejezd do Palerma. Cesta probíhala celkem v klidu až na malé fopa, kdy jsme si na německorakouských hranicích koupili dálniční známku do Rakouska a vyrazili jsme do Švýcarska. Že jsme ve Švýcarsku jsme poznali až podle toho, že nás míjela pouze Šv. auta. Přespali jsme v kempu v Itálii.

7.9.2008

Pokračujeme do Genevue přes Paso směrem na Bobio, abychom si také užili trochu zatáček. Nevěděli jsme, že zde probíhají závody veteránů do vrchu a zúčastnili jsme se jich jízdou v protisměru, protože cesta nebyla uzavřena. Trajekt bez kajuty vyšel na 280€. Na lodi jsme si dali dobrou večeři a konstatujeme, že bychom měli začít šetřit.

8.9.2008

Vstávám v 6 hod pod nátlakem chrápajícího Francouze.To bude den. 16 hod: očekávání se naplnilo, vyhnali nás z kajut do hlavní haly, že motorkáři jedou první, tak aby byli připravení. Čekali jsme další 1,5 hod, než loď přirazila. Samozřejmě, že je znát zeměpisná úroveň Sicílie a Afriky. Dostáváme šílenou pecku hicem. Během 15 minut, nemáme na sobě nit nepropocenou. Zadávám do navigace nejbližší kemp a vrhám se s naším cvalíkem a Peklem za sebou do city. Je to fakt hustý. Jsem zvyklý na provoz, ale tohle nemá obdoby. Nakonec jsme našli kemp přímo u moře, tak jsem splnil požadavek Lenky – chci se koupat každý den. Přístup do moře přes útesy plné střepů nic moc, ale voda skvělá. Po koupání jsme se vydali do města koupit vodu. Vodu nemáme, ale už máme v sobě zmrzlinu a snídani. Nakonec Lenka prohlásila, že má hlad, tak se zasytila rizotem s plody moře. Snaha domorodců mluvit i jinými jazyky než Italštinou byla marná.

9.9.2008

Vyjíždíme v 10 hod z kempu, což se ukázalo jako zásadní chyba. Na teploměru již bylo 28 C. Jedeme na horu Monte Pellegrinu z jejíhož vrcholu je výhled na celé Palermo. Také se zde nachází poutní místo, kde je v přírodní jeskyni umístěn kostel Sv. Rozálie, patronky Palerma. Pak jsme si dali opět adrenalinový průjezd centrem Palerma a stoupáme ucpanou silničkou do města Montreale. Zásluhou vedra a rozjíždění do prudkého stoupání nám teploměr oleje na Advíkovi ukazuje hranici červeného pole. Maličko jsme se zděsili, ale to už jsme byli nahoře. Zde se nachází jedna z nejucelenějších sakrárních staveb v podobě kostela vykládaného zlatou mozaikou. V lékárně kupujeme mast na Lenky pořezanou nohu ze včerejšího koupání v moři. Opouštíme Montreale směrem na Agrigente, kde cestou objednáme a schováváme se před žhavým sluncem, cca 4O C. Na cestu vyrážíme až kolem 18 hod, kdy je počasí o drobet lepší. Do Agrigente přijíždíme ve 20 hod a právě před nosem nám zavírají antické paláce. Za tmy nacházíme kemp v nedalekém Sant Leone, kde se snažíme dát dohromady.